Recenzie: „Oameni anxioşi” de Fredrik Backman

06 decembrie 2020

Fredrik Backman a reuşit să mă impresioneze din nou. Ţinând cont de cărţile citite de la acest autor până în momentul de faţă, nici nu se putea altfel. Rar descopăr cărţi care să îmbine comedia cu drama atât de subtil. Oameni anxioşi este o lectură cu de toate, chiar şi cu elemente care ar putea fi folosite în cărţile bune de dezvoltare personală. Toate aceste lucruri îmi demonstrează încă o dată că Backman este un maestru al cuvintelor, dar şi al subiectelor. Nu caută niciodată ceva complicat de care să se lege, prinde ideile cele mai simple din vieţile oamenilor şi le redă pe hârtie într-un stil original.

După cum ni se spune şi în carte, Oameni anxioşi are o poveste despre un pod, despre idioţi, despre o luare de ostatici şi o vizionare de apartament. Lucruri în aparenţă banale, care poate nici nu au vreo logică atunci când auziţi despre ele în acelaşi loc, dar care vă garantez că au fost gândite cu mare atenţie. Povestea este unică, amuzantă şi tristă în aceeaşi măsură. Aşa, pur şi simplu, toate la un loc.

O poveste despre idioţi

Un om se hotărăşte într-o zi să „spargă” o bancă, o bancă fără bani gheaţă, cu o angajată plictisită total de situaţie. Cu siguranţă că lucrurile ar fi putut merge mai bine. În schimb, acestea se înrăutăţesc la fiecare pas. Fără să aibă acest lucru în plan, omul reuşeşte să ia ostatici într-un loc în care avea loc o vizionare de apartament. Aceasta este pe scurt povestea unui jaf ratat. Dar aceasta este şi povestea unor oameni simpli cu probleme mai mult sau mai puţin simple. Acolo puteam fi oricare dintre noi, căci viaţa lor este viaţa noastră şi cred că fiecare ne-am regăsit în ceva din lumea personajelor.

Citește continuarea articolului pe blogul Cartoteca.